Freitag über alles

Jag är rätt dålig på att hålla mina egna löften. Som bekant lovade jag mig själv senast igår att aldrig gå ner på stan under mellandagsrean igen. Men idag föll jag dit igen. Dealen med det hela är ju att jag inte tjänar särskilt mycket på att satsa på rean eftersom inte särskilt mycket av det jag köper är på rea. Fast idag köpte jag en sak av fyra på rea åtminstone. Ett skärp som är för stort och måste hålas om. But still, 40 kronor. Som hittat.
Det har varit världens heldag. Jag kom hem för en kvart sen ungefär och gick ner på stan vid tolv. Cool tjej alltså.
Nu har jag tråkigt och jag undrar varför det är så väldigt mycket tråkigare att vara hemma än fredagkväll gentemot en tisdagkväll. Och så undrar jag om man ska skriva ihop tisdagkväll, onsdagkväll osv. Eller är det onsdag kväll? Ihopskrivning är inte särskilt charmerande det heller. Om någon har koll, let me know.

Apropå ingenting. Mitt Harry Potter-läsande har helt hamnat ur fas. Jag vet inte vad som har hänt. Men helt plötsligt har det varit väldigt mycket viktigare med msn-konversationer och Sex and the City. Det är nederlag. Ikväll ska jag ta tag i det här. Sex and the City är för övrigt ganska överskattat. Jag skulle inte kalla det en dålig serie men helt ärligt så skulle jag nog kunna påstå att jag inte förstår varför alla hypar det så extremt. Jag tycker att det bara bli lite tjatigt med klyschiga formuleringar och rosa skor. Men det är ju bara jag. Jag kanske är den enda som inte förstår att det är en fenomenal serie och då kommer jag förmodligen ångra detta uttalande. Men jag får stå mitt kast. Om jag hade druckit vin nu så hade jag kunnat dragit fram med ett skönt citat på latin. Nämligen in vino veritas. Men nu har jag inte druckit något vin så nu kan jag inte dra nytta av det. Tur var väl det kanske. Att jag inte har druckit något vin alltså. Eller jag vet inte..

Nu ska jag dricka kaffe med min Vater und Mutter.

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0