Depressivitet kontra jul

Jag hatar mig själv. Jag tror att det är någon deal med att man ska tycka om sig själv. Men jag gör faktiskt inte det. Jag skulle väldigt gärna vara någon annan. Någon med andra värderingar och annan attityd. Jag är konstig. Jag har svårt för saker som andra ser så lätt på vilket lätt skapar en konflikt mellan mig och omvärlden. Inte en riktig konflikt alltså. Mer att jag blir avundsjuk på att folk kan göra saker som jag inte klarar av. Praktexempel på det är kallprat. Jag kan inte kallprata, har aldrig kunnat och kommer förmodligen aldrig att kunna. Världens sämsta egenskap. Jag borde lära mig att kallprata. Det skulle få mig att framstå som mindre emo och nerdy. äh, jag vet inte.
En sak som är säker är att det är jul snart. Då är det dags att gå upp i vikt. Men fördelen med julen är ju att man kan skuldbelägga den. Mina tankebanor går ungefär likadant hela julhelgen: "Jag borde inte äta det här.. Men äsch, det är ju faktiskt bara jul en gång om året" om och om igen. Dåligt. Men på ett sätt är det väldigt sant.

Nu ska jag lösa korsord.
På återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0