Dagens haj: Leopardhaj - Triakis Triakis Semifasciata

Jag ber om ursäkt för att mina dags-hajar har lyst med sin frånvaro, på allmän begäran kommer här dagens fläckiga favorit.

Leopardhajen tillhör familjen hundhajar, vilka återfinns i kustvattnet i Stilla havet, längs Nordamerikas kust från Oregon till Kalifornien. Leopardhajen kan nå en längd av två meter och har en långsmal kropp. Leopardfläckarna ger hajen ett bra kamouflage på en stenig botten. De jagar i grupper, ibland med andra arter, och är ett eftersökt byte för sportfiskare i San Fransisco Bay pga sitt möra smakfulla kött.

image17


Det var då dagens haj på allmän begäran. Nu över till något helt annat, ekonyheterna. Eller jag vet inte, som Astrid skulle ha sagt. Idag är det tisdag den fjäde december och det känns ungefär lika mycket som den fjärde december som det gjorde den fjärde juli. Vad hände med nedräkningar till Julafton, Julkalender och snö? Dock måste jag ju medge att jag hatar snö egentligen, men det är det enda som kan inge den rätta julkänslan. Jag börjar seriöst må riktigt dåligt av växthuseffekten. Men man ska kanske inte klaga, till slut kommer golfströmmen att vända och då blir det dags för allväderstövlar och bävernylonoverall året om. Ändå rätt skönt, om det blir kramsnö. Den fjärde december innebär ganska mycket. Det är exakt tjugo dagar kvar till Julafton och det innebär även att det är 16 dagar kvar till Linnea the P's födelsedag. Äntligen ska hon få uppleva känslan av att vara myndig och kunna skriva på sina egna frånvarolappar. Fast jag måste påstå att jag längtar mer till julen än till hennes födelsedag (No offence). Jag har redan tänkt ut min önskelista. Men missförstå mig rätt, jag väger så klart upp min materialistiska jular med Karl Bertil Jonsson, den arme kommunisten. Jag längtar redan. För att återgå till önskelistan. Här följer listornas lista:
Plattång
Kläder
Canon EOS 400D
(Jag kommer aldrig att få den, men man kan alltid önska sig, som mamma alltid säger)
En matta (Fråga mig inte varför)
Smink
"Hajar och andra djuphavsmonster" av Daniel Gilpin
"Världens hajar, del 1" Av David C. Bernvi
"Harry Potter och halvblodsprinsen"
"Harry Potter och dödsrelikerna"
Ramar
Presentkort
Jag känner att jag har för höga förväntningar på vad jag kommer att få i julklapp, men det är faktiskt okej att önska sig. Faktiskt.
Det här var faktiskt inte alls kul, jag har lite skrivkramp.
Jag återkommer när det har hänt något roligare. Till exempel efter dagens "Doktor House's svåraste fall".

Auf Wiedersehen und Tschüss

Kommentarer
Postat av: Linnea

shit vad jag blir offended. klart du längtar till min fösedag MER än till julafton! min fösedag kommer bli som julafton fast 1000 ggr bättre!!!

2007-12-04 @ 21:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0