2007

Alldeles nyss hände något alldeles förskräckligt. Jag lade handen i något bredvid mitt tangentbord. Detta något liknade väldigt mycket en förminskad version av en golden shower, en sats, alltså. Jag har inte haft några objudna gäster på mitt rum det senaste året, månaderna, veckorna, dagarna, timmarna. Detta får mig att eleminera tanken om att det skulle kunna vara vätska från en manlig varelse. Det måste helt enkelt vara något annat. Jag övervägde möjligheten att det kunde vara min katt som spytt i någon milisekund, men sen insåg jag att han har legat och sovit de senaste två timmarna. Så han är frikänd. Jag kan heller inte erinra mig om att jag har nyst rakt ut i luften den senaste timmen. Det här är ett mysterium och kommer förmodligen så förbli. Om det är någon som har något bra resonemang så är jag tacksam.

Idag är inte bara en jobbig dag för att det är söndag och dagen innan nyårsafton. Utan det är också en jobbig dag för att det kliar överallt. Det kliar på mina fingrar, armar och i nacken. Speciellt på mitt vänstra pekfinger så kliar det. Jag misstänker varken löss eller loppor. Det är bara så att jag lider av någonting som jag inte minns vad det heter. Min hy är helt enkelt överkänslig. Det tog till exempel tre veckor tills jag inte längre fick utslag på halsen av min vinterjacka. Dock sticks det rätt ofta, men utslagen är borta. Förstår ni hur frustrerande det är när det kliar över hela kroppen, men ingenting hjälper? Och det är inte som myggbett som man kan klia sönder. Utan det är magiskt kliande. Det syns inte och det hörs inte. Men det finns där. Jag hoppas det går över tills imorgon. För då är det som bekant nyårsafton.
Jag är alldeles för taggad för mitt eget bästa. Jag kommer förmodligen inte kunna sova någonting. Och resultatet av att inte ha ätit något på länge och en nervös konstiga vändning i magsäcken av pirret inför imorgon gör att jag blir illamående. Det känns som att jag åker i en karusell, fast i magen. Obehagligt är det iallafall. Men åter till ämnet. Det har alltså gått ett år sen senast det var nyårsafton. Det här året har sprungit iväg alltför snabbt. Vad för storslaget har jag egentligen hunnit med i år?
- Raderat ex ur minnet
- Givit ett ex en rak höger
- Blivit spottad i ansiktet
- Fått MVG i betydligt fler ämnen än förväntat
- Gått upp alltför mycket i vikt
- Druckit mer öl än någonsin / Varit fullare än någonsin
- Rökt mer än någonsin
- Fyllt 18
- Börjat läsa Harry Potter
Det är väl ungefär de händelser och saker som jag har lagt på minnet. Jag har väl säkert gjort mycket mer men mitt minne är inte av den bästa kvalitet. Frågan som vi alla ställer oss dagen innan nyår är självfallet: Har år 2007 varit ett bra år? Jag skulle låta väldigt negativ om jag svarade Nej, samtidigt som jag skulle låta som en Ernst Kirchsteiger på speed om jag svarade Ja. Men jag är beredd på att svara Relativt bra. Året har, som alla andra år, varit fyllt av misslyckanden och framgångar. Så är det alltid. Fast man kan ju å andra sidan vända och vrida på allt och få allting att se ut som framgångar. Men som sagt, så positiv tänker jag inte vara. Det skulle förstöra hela min image.

En tredje och sista fråga såhär dagen innan brukar ju vara nyårslöftena. Frågan som jag ställer mig själv är: Är det ens någon mening med nyårslöften? Man lyckas ju ändå aldrig hålla dem. Nej, för att inte drunkna i mitt egna misslyckande år 2008 så tänker jag lova mig saker som jag vet att jag kan uppnå. Mina löften blir således:
- Jag ska bära vitt på studenten
- Jag ska fortsätta röka
- Jag ska inte ta körkort

Kort och koncist. Jag är övertygad om att jag kommer kunna hålla min löften och därmed är jag säker på att 2008 kommer bli ett år av framgång. Tack och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0