Söndag

Och så är det söndag igen. Imorgon har jag veckans jobbigaste skoldag. Börjar halv nio har två lektioner och sen sjukt lång håltimme och därefter kulturhistoria och slutar 16.40. Sen är det bara hem och byta om för säsongens första träningspass på friskis&svettis. Någon kommer krevera, ja. Men det löser sig.
    I fredags blev det hum-c med gott folk. Jag blev full och minns inte alla detaljer sådär på rak arm, men det är så det ska vara. Fyllekäk blev det också. Värt att lägga pengar på? Svar: nej. Igår väckte iochförsig pappa mig med att sätta igång datorn i mitt rum, för att föra över 500 spänn i fickpengar till mig. Så nu är jag 500 kronor rikare och äger ungefär 800 kronor. Bättre än ingenting, ja. Igår låg jag i bakiskoma hela dagen och orkade inte röra mig. Idag är det ungefär samma sak? Jag vill bara ligga i sängen och se på friidrotts-vm och läsa sista Stieg Larsson-boken. Social tjej, ja!

Annars har jag inte mycket att förtälja förutom att jag är sjukt lycklig över att få börja träna imorgon. Nu vänder det. Känns det som.

Och för övrigt är jag rätt glad över att jag är bjuden på 18-årsmiddag + förfest + utgång av min kusin den 7:e. Då blir det utgång i fina hufvudstaden. Dock är jag inte säker på att vi gillar samma ställen direkt. Det blir väl något Seven-liknande. Jag diskuterade detta faktum med mina föräldrar igår och sa att jag inte var så pepp på att lägga mina sista pengar på att gå ut på något ställe som jag inte kommer ha så överdrivet kul på. "Men om vi betalar då?" Sa mamma och nu ska jag nog åka dit. Jobbigt att carro har kräftskiva den 8:e bara. Kommer bli en sliten helg. Men det är det värt. Nästa helg ska jag vara nykter! Eller försöka iaf. Det blir fint. Nu ska jag fortsätta kolla på carolina klüft när hon kastar spjut. (ja, jag har ett liv)

piz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0