sandslott

Det blev en hemmakväll. Till slut.
Och det är faktiskt helt okej. Jag har öl i kylen som väntar på mig till imorgon.
det blir fint. Idag frågade mamma varför jag dricker så mycket.
Dom tror nog att jag mår dåligt. Men vem gör inte det? I dagens globaliserade värld kan man
ju inte göra något annat än att gråta på grund av  skönhetsidealen och mansdominansen.
Eller?
Två dagar kvar av det kära sommarlovet, och på söndag kväll kommer hyperångesten infinna sig.
Fyfan, jag betackar mig för det. Men hursomhelst så har sommar tvåtusensju var helt okej. Kanske hade jag
velat haft ett jobb så att jag kunde gjort lite mer saker och handlat lite mer kläder. En av sakerna som svider mest
är att jag missade Welle på Emmaboda. Men sånt är livet. Vad har jag egentligen gjort i sommar?
Varit på arvikafestivalen, umgåtts med fia, druckit öl minst tre gånger i veckan, kedjerökt, suttit vid datorn, umgåtts med andra människor,
skrattat, deppat, varit i stockholm, varit hos mormor, gått upp i vikt, tappat hår. Ja.. det har varit fint ändå.
Men nästa sommar ska jag ha ett jobb och utlandsresa. Det blir fint. Och arvika såklart.
Annars har väl allt varit som en rätt ny sommar. Jag menar förra året levde jag i parbubblan och åt fina middagar och myste till tv-kvällar. Sommaren innan den bestod av lite öl och små korta romanser. Den här sommaren kan man nästan bara beskriva med ett ord: Öl.
Och ja, det syns på kroppen. Det gör det. Men nästa vecka ska jag börja träna. Då jävlar.
Beach 2010?

Och så har jag satt upp ett mål. Jag ska lära mig att handla godis och mat utan att skämmas.
Idag gick jag till Willys för att handla lite åt pappa. Bland annat choklad. Jag fick panikångest när jag stod
i kön med det och kände mig pinsam och äcklig. Jag tog till och med upp mobilen och ringde mamma i onödan för att låtsas att jag ändå hade ett liv, trots att jag köpte choklad en fredagkväll. Det är så läskigt. Jag undrar om hon i kassan tänkte "Ska du verkligen äta det där?". För det kändes så.
Men iallafall så måste jag göra mig av med den där rädslan. Det suger
Man får ont i magen

Nu ska jag nog se klart på The Godfather och sedan läsa Stieg Larsson. Andra boken that is.

over n out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0